Een klacht

Als je hulp van ons ontvang maar niet tevreden bent willen we dat graag weten. Daarmee kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Heb je een klacht, kijk dan eerst of je er zelf, samen met de betrokkenen, uit kunt komen. Lukt dat niet, dan kun je de klachtenfunctionaris inschakelen.

 

Klachtenfunctionaris

Als je contact opneemt met de klachtenfunctionaris staat deze je telefonisch te woord of komt bij je langs. Samen wordt gezocht naar een oplossing voor je klacht. 

De klachtenfunctionaris blijft altijd neutraal en werkt met hoor en wederhoor, dat betekent dat er ook altijd in gesprek gegaan wordt met de persoon over wie de klacht gaat.  Alle gesprekken zijn altijd vertrouwelijk. Jij bepaalt wat er wel en niet met je klacht gedaan mag worden, dus jij houdt de regie.

Een klacht kunt je mailen naar kwaliteit@steunpuntzorgenonderwijs.frl.

 

Klachtencommissie

Soms kun je ook samen met de klachtenfunctionaris jouw klacht niet oplossen. Dan kun je naar de externe klachtencommissie. Deze commissie is onafhankelijk van ons Steunpunt. De klachtencommissie beoordeelt de klacht en doet een uitspraak over wie gelijk heeft. De klachtenfunctionaris of de vertrouwenspersoon kunnen je helpen bij het inschakelen van deze commissie. Je kunt ook zelf contact met de klachtencommissie opnemen:

 

Vertrouwenspersoon

Als je niet met iemand van ons Steunpunt in gesprek wilt kun je ook bellen met een Vertrouwenspersoon van het AKJ. (De organisatie voor vertrouwenspersonen in de Jeugdhulp).

Het AKJ is bereikbaar op telefoonnummer: 088 555 1000 of mailadres info@akj.nl.

Klachtenfuncionaris en vertrouwenspersoon